به مناسبت هفته دولت، مراسمي با حضور حجت الاسلام و المسلمين حسين انصاريان در اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس برگزار شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس، به مناسبت هفته دولت، مراسمي با حضور حجت الاسلام و المسلمين حسين انصاريان در اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس برگزار شد.
 
حجت الاسلام و المسلمين حسين انصاريان مدرس اخلاق و پژوهشگر ديني ، در جمع مديران و كاركنان اوقاف و امور خيريه استان فارس، موقوفات را امانتي بسيار سنگين دانست و گفت: يك وقت بيت المال در دست ماست كه امانت عام است. اما موقوفات امانت بسيار خاص است، كه يك ريال آن نبايد بالا و پايين شود. موقوفات متعلق به حضرت سيدالشهداء(ع)، حضرت صديقه كبري(س)، قرآن و امام زمان(عج) است. 
 
واقف با چه نيت پاك و آرزويي، مال و اموال خود را وقف كرده است. خيانت در امانت موقوفات، در دنيا و آخرت براي انسان گران تمام مي شود.
 
حجت الاسلام و المسلمين انصاريان افزود: شيعه بايد در كارهايش صادق و امانتدار باشد؛ كسي كه امين است متخلق به اخلاق پيامبر است. شيعه چرا بايد كسي را بالاي سرداشته باشد كه او زير نظر داشته باشد. شيعه فقط يك پاسبان بايد داشته باشد و آن هم خداست.
 
وي با اشاره به آيه 40 سوره مباركه انفال اظهار داشت:"نعم المولي و نعم النصير" يعني تنها سرپرست و يار خوب ما پروردگار مهربان عالم است و تنها كسي كه در زندگي ما همه چيز را با هم جور مي كند خداوند است و كس ديگري اين هنر را ندارد.
 
حجت الاسلام انصايان تاكيد كرد: در دفاع و حفظ اين امانات بايد شجاع بود و همانطور كه خداوند در قرآن كريم مي فرمايد: «ان الله يدافع عن الذين امنو »، من دفاع گر هستم؛ پس مردم مومن بايد به خدا اعتماد و تكيه كنند. تكيه گاهي كه فرو ريختني نيست. وقتي انسان يقين دارد كه در آغوش رحمت خداست احساسي به گناه در وجودش نمي ماند و با شجاعت كار درست و صحيح را انجام مي دهد.
 
وي با اشاره به واقعه كربلا و شهادت شيعيان خالص و ناب در روز عاشورا، تاكيد كرد: ما شيعيان چنين الگوهاي ارزشمند و گرانقدري داريم؛ كه حضرت اباعبدالله الحسين(ع) درباره ايشان فرمودند: لا اعلم اصحابنا يعني من بهتر از ايشان را خبر ندارم و هيچ زماني نديدم. حضرت رسول خدا(ص) نيز درباره 72 تن فرمود: گذشتگان به اينان سبقت نداشتند آيندگان هم از اينان سبقت نخواهند داشت.
 
بنابراين بايد از اصحاب حضرت سيد الشهداء كه اينگونه مورد وصف نبي مكرم اسلام(ص) و ابا عبدالله الحسين(ع) مي باشند الگو بگيريم و مانند آنها زندگي كنيم.
/2759/